torsdag 23 augusti 2007

Auktion

Nu börjar det hända saker. Brogetorp är genomforskat. Å visst är det ett schysst och spännande ställe.

Jag var på auktion i Björkvik i söndags. Min kompis B drog mej iväg dit. Kul tänkte jag, så vi drog i min röda saab. Inte för att jag egentligen skulle ha något. Men det var inte direkt någon bonnauktion. Inga trasmattor, inga söndersuttna väl begagnade soffor, inga kantstötta och repiga kaffeserviser. Däremot drösvis med persiska mattor, kristallkronor, konst, antika möbler. En mindre hörna med lite modernare möbler från några företagskonkurser fanns dock. Men bonnläpparna från Björkvik såg ganska frågande ut till alla mattor och kristallkronor. Men man får passa sej! Pang sa det sen stod jag där med en soffgrupp. En soffa och två fåtöljer. Man får en sån där nummerbricka som man ska vifta med. Jag fick nummer 34. Farligt farligt. Uuups,,,, där fick jag en soffa till. Å vilken snygg fåtölj. Hej! Där fick jag den också. Två soffor och tre fåtöljer. Det här går ju riktigt bra. Hur ska man få hem det här då?

Min kompis B ropade också in grejer. Hon fick min nummerbricka,,,och kontot på nummer 34 växte. En bronsgroda, en gjutjärnskanon, en kinesisk keramikpall med drakmotiv, en kristallkrona, en antik skrivbordsmöbel full med lönnfack, en stol, en i järn snidad flamingo i naturlig storlek. Pottor, krukor och ännu mer krimskrams.

Men sen skulle grejerna hem? Mycket gick ju in i bilen. Men soffor, fåtöljer och skrivbordsmöbel? Men som tur var hade dom hemkörning mot en mindre summa. Efter en god stund så fick jag hem mina soffor och fåtöljer till Brogetorp.

Till helgen drar det ihop sej. Nu tar jag mitt pick och pack och drar till Brogetorp på allvar!

1 kommentar:

Papa sa...

Coolness!
Pax för den skönaste fåtöljen!