fredag 3 augusti 2007

Skogen är skum!

Idag har jag verkligen tagit mej utanför mänsklig mark. Spännande men ganska kusligt. Jag tog mej försiktigt tillbaka till Åby där jag ju var för några dagar sedan. Sen fortsatte jag vidare bortåt...bort mot fjärran marker.
Döm om min förvåning. Men först kom jag till Svalsta.

Ett hemskt ställe. Jag fick direkt kalla kårar och hade två val. Vända direkt eller veva upp bilfönstren och trampa gasen i botten genom skiten. Bära eller brista. Jag valde det sista och lyckades mot alla odds faktiskt med att komma igenom den äckliga hålan. Puh!!!! Expeditionens första riktiga spänning!
Sen blev det funderingar. Ett vägskäl!




Enstaberga eller Nävekvarn?Tänk om Enstaberga är lika hemskt som Svalsta? Men Nävekvarn då? Våndor!!! Efter mycket övervägande eeeeeehhhh .. . . . ... ..Vänster mot Nävekvarn. Jag känner det på mej!

En ganska vacker dalgång faktiskt!



Men inte ett liv.

Men sen började dt bli lite kusligt! Vägen passerade över de öppna fälten och in i en skog. En stor skog med stora träd. Jag åkte en bra bit. Efter en stund stannade jag vid en liten avtagsväg för att kolla mej runt lite. Spännande men kusligt ödsliga marker. Tallar och granar. Barr. Stenar. Jag följde en liten väg in i den stora skogen



Plötsligt hittade jag en märklig farkost liggande i diket! Mystiskt. Den kändes bekant på något sätt. Men troligen måste det vara ett kraschat UFO från planeten Mylta eller något liknande! Man undrar vad det är för gynnare som har rest med den. Finns dom levande kvar här ute? Lite kusligt var det. Man vet ju aldrig vad de har för avsikter. Är de trötta och griniga kan de kanskle vara lite besvärliga. Jag smög vidare in i skogen, hela tiden på min vakt ifall att det skulle stå någon sån där rymdsnubbe bakom någon gran. Attan också! Jag har ju glömt Morakniven i bilen! Illa. Tänk om någon anaboladopad Darth Vadertyp hoppar fram bakon någon gran och börjar vifta!
Ett kraschat UFO!

Plötsligt var mörkret totalt. De stora granarna reste sej över mej och ville liksom sluka mej!

Jag hittade en svamp!


Äta? Självklart!
GGGrrasysdhsjhjmjsxkm n ncklxk n,,zxz sfdvfdfvddzv ZZZ ZZZ ZZZ ZZZ ZZZ

1 kommentar:

Papa sa...

Vad var det i den där svampen du satte i dig egentligen?

Förstår din rädsla när du gav dig in bland träden. Jag tycker också tallskog är läskig.