söndag 15 juli 2007

Bland Tomtar Troll

Tomtar och Troll
Nu tror säkert någon att jag kommer att referera från politikerveckan i Almedalen. Men dom skiter jag i. Tomtar och troll fanns låååångt innan det fanns politiker. Men dom är ungefär lika primitiva som politiker. Så ibland undrar man. Skillnaden är ibland hårfin.






Jag hittade en bok om Tomtar och Troll. Nu tror jag inte dom är så farliga. Min mormor sa att dom är farliga om man tror på dom. Så jag har försökt att inte trott på dom...så mycket. Men man vet ju aldrig riktigt säkert. Politiker är det ju lätt att inte tro på. Får man in en sån så är ju dom inte så farliga. Mest jobbiga. Dom babblar en massa strunt och är mest i vägen. Men Tomtar och Troll tillhör ett mer seriösare släkte liksom. Dom går ju att tro på liksom. Dom vet vad dom snackar om. Det kan nog vara ganska mörkt på kvällarna där ute i buschen. Ganska ensligt antar jag. Tänk om där finns otäcka gastar, skogsrån, troll, spöken. Älvor är ju ganska söta. Sen kanske det springer runt en massa bortsprugna prinsessor som man kan rädda? Näääää. Det kan det väl i nte göra? Eller?

1 kommentar:

Papa sa...

Prinsessa i Brogetorp???
Glöm det!
Brogetorp är säkert republik. Lite älvor borde det väl finnas ändå. Åtminstone vid Gumsbacken.