måndag 9 juli 2007

Hej mina vänner!
En av mina heta drömmar har under helgen gått i uppfyllelse! Fotograferad poserande i ett blommande rapsfält! Vad gör man inte för den sanna vetenskapen.

http://www.sn.se/parser.php?sect1=101§2=157&id=166551

Vad vi såg i rapsfältet?
Inte ett j....a dugg. 200 rapsbaggar möjligen?

Koko Koko Koko!

Många av dagens stora upptäcksresanden håller ju på och forskar med olika grejer! Typ Christer Fugelsang. Okej. Han har några konstiga molekylärelektroniska forskningsprojekt. Men vem minns dom? Till vilken nytta?

Förr var det nog mycket enklare. Inte tusan höll Columbus å grabbarna på med en massa tramsig mikroforskning. Dom hade nog lättare att få pengar också!?
-"Goddag Herr upptäcksdepartementet! Jag vill ha 319 900 spänn för jag tänker upptäcka Nangiala!"
-"Nä Christoffer, Nangiala har redan Astrid Lindgren hittat. Kom med något roligare bäste herr Columbus!"
-"Indianien då herr upptäcksdepartementet??
-" Ja det lät mycket roligare! Här har du dina pengar!"

Nä, nu måste jag forska vidare. Nu blev det sol här ute. Man kan nästan tro att det är sommar! Jag hinner kanske forska lite i morgon också!

3 kommentarer:

Papa sa...

Ha ha!
Du är kul du.
Läst en del Expedition L va?
Linslus i tidningen igen också ser jag. Kolikock!

Papa sa...

Ett annat bokförslag: Xavier de Maitre: Resa i mitt rum.
Hans resa tar plats inne i hans eget sovrum. Uppföljaren Nattlig resa i min kammare är visst mer äventyrlig. Då ger han sig upp i natten och går fram till fönsterblecket!

Nisse och Ingela sa...

En resa i huvet. Påminner mig om i huvudet på John Malkovich. Låter ju inte heller som ett direkt friskt huvud. Men skoj!