lördag 14 juli 2007

Kartgenomgång

Godnatt vänner!
Världen är ganska stor! Jag gick igenom min gamla skolatlas för att bli lite klokare över den framtida vägsträckningen. Det finns mycket länder! Sovjetunionen är stort. Brasilien verkar också häftigt! Italien är också ett roligt land. Ser ut som en stövel! Grönland verkar ju exotiskt! Undrar om Brogetorp ligger så där exotiskt? Djungel, infödingar, farliga djur? Frågan är ju hur långt bort det kan vara.? Afrika kan det väl knappast vara. Det är ju jättelngt! Min polare Per trodde att det kunde ligga bort emot Flen. Men det låter ju inge roligt. Flen?

Min skolatlas!
Finland. Dom snackar ju ganska konstigt. Dom dricker kosken och käkar svamp. Hoppas att det inte ligger i Finland.
Afrika. Undrar om det finns coccosnötter och bananer i Brogetorp. Det hade ju varit ganska bra. Man ska tydligen passa sej för att få coccosnötter i huvet. Gör tydligen ganska ont!

Indien. Tänk om det ligger i Indien?

Flen fanns inte med i kartboken. Men det kan väl inte ligga där!? Hoppas inte det. Hellre Finland i så fall. Jag får nog forska vidare på vägen till Brogetorp.

Nåja. Jag har en svag aning om att jag ska passera MAX och Gumsbacken. Det passar ju isåfall bra för då kan man ju passa på att äta ordentligt innan man åker vidare ut...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Visst är det skönt när man kan byta bort bensin mot en kväll på krogen..nästa gång får vi åka längre.....

Papa sa...

Vad är det för sketen gammal kartbok du har? Du får gå och skaffa ny utrustning till expeditionen. En modern atlas. Och kompass. Det ska man väl ha?