tisdag 10 juli 2007

Hej mina vänner!
Jag har läst överlevnadshandboken! Jag vet inte jag??? Mycket skumma saker ska man tydligen käka. Käka grodor? Jo jag vet att dom gör det i Frankrike! Nöff nöff! Nä, skämt åt sido. Fransmän är rätt bra faktiskt! Dom har ju fin matkultur. Grodor och sniglar och sånt menar jag! Sen har dom Eiffeltornet! Man kanske skulle åka dit nån gång? Till Paris och Eiffeltornet!

Sen var det mycket annat man skulle käka i den där boken. Rötter, myror, nåt vidrigt klägg ihopkokat av alger eller lavar eller vad det var? Jag har aldrig sett Clint Eastwood äckla sej med så vidriga saker. Eller Crocodile Dundee? Visst grillar dom skallerormar ibland. men inte tusan äterom dom! Jordnötter och whiskey är det väl som gäller för en riktig man!

Usel bok! Jag tar det säkra med mig när jag drar! En kaffetermos. Ett par kanelbullar. Man kan ju faktiskt ta med sig ett par burkar folkbärs och lite jordnötter. Vem vet? Man kanske lägger sig och forskar någonstans när man är ute på expeditionen. Vätska är ju alltid bra. Kaffe är ett måste. Hm,,,då ska vi skissa lite:

Expeditionsmat
Kaffe en termos
Ostmacka 1 ex eller kanske ska man lyxa till det med lite skinka också??
Kanelbullar 2 ex
Kokosboll ??? är ju jäkligt gott! 1 ex
Öl 2 stycken 2,8-or är ju alltid gott. Det kan ju bli varmt
Jordnötter 1 påse

Så...det här börjar kännas bra! Nu har vi planerat lite. Det känns som om vi är på gång lite med expeditionen nu. Vi rullar! Vi har jobbat på bra nu. Behöver nog sträcka ut mej lite nu och vila lite. Var faktiskt inne på biblan idag och lånade en bok över världens alla djur. Jag måste orientera mej lite över vad som kan finnas där ute. Det finns lebbiga grejer! Jag lovar!

1 kommentar:

Papa sa...

Boktips från bibblan: "Råttfångaren från Hameln" och "Heffaklumpen".

Annan bra expeditionsmat: mariekex, kvikklunch, russin, prickigkorvmackor och så en liten liten rackabajsare.