fredag 20 juli 2007

Äta sniglar?

Jag var under kvällen ute i det charmerande koloniområdet Ekebydal. Jo ser ni. Åker man förbi Gumsbacken någon kilometer så kommer man till Ekebydal. Min väninna Bodil har en liten kolonistuga där ute. Bra ställe. Där kan man få bra mat. Ett perfekt ställe för basläger nummer två med andra ord. Bodil är den perfekta kolonisten. Hon kan inte odla...men hon gör det med glädje ändå! Denna sprudlande glädje som väller ur henne när det kommer upp något ur landet. Även om det bara är ogräs som kommer upp så växer det ju! Å ogräs kan ju också vara vackert.

Nåväl...jag var där ute och käkade lite. När jag skulle gå hem nu under kvällningen fattade jag vad den nya folkrörelsen är. Det som plötsligt förenar människor. Det alla människor pratar om. Det människor ägnar sin fritid åt. Det som får totalt okända människor att prata med varandra. Nämligen den fasansfulla MÖRDARSNIGELN. Har ni sett dom bestarna? Dessa monster, dessa vilddjur. De kastar sig över och äter upp allt som kommer i dess väg. Jag har ju hört diskussioner lite till och från på fikarasterna ibland. Men nu fick jag verkligen se den organiserade jakten. Överallt stod folk på pass beredda med sina vapen att anfalla så fort en best kom inom synhåll. Det gällde att vara på sin vakt. En felaktig rörelse och man hade säkert haft en sax eller ett saltkar i ryggen. Aningen klipper dom av dom mitt itu. Eller så strör dom salt och andra kemikalier över dom så att dom fräsande fräter ihop till en slemlöddrande äckelhög. Mördarsniglarna har blivit folks liv verkar det som. Det livet snurrar kring. Förr pratade man om vädret eller vad man sett på TV kvällen innan. Nu pratar folk om Mördarsniglar. -Vad ska du göra på semestern? -Jaga mördarsniglar...jag har min jaktmark ute vid Ekebydal. Besynnerligt. Eller hur! Vilket liv folk har! En annan har ju ett normalt liv. Man tittar på fåglar!

Priset togs av en idiot nere i Skåne. Jag har bara väntat på det. Men nu har det hänt! Överallt finns det människor som egentligen borde ha någon smärre form av behandling.

DN idag.
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=554&a=672285

Kolla in den här filmen.
http://webbtv.dn.se/playlist.aspx?cUrl=mms%3a%2f%2fqstream-wm.qbrick.com%2f00451%2fPeugeot407_199900.wmv&mUrl=%2ftv%2f2006_2%2ftt_snigel_0707181006.wmv
Hmmm..låter han inte lite som en sydhallänning...eller??? Nåja. Inget fel på dom.
Killen driver en krog på Brogatan i Malmö. Sugen att gå dit nån gång kanske?

1 kommentar:

Papa sa...

Jag har faktiskt ätit på restaurang Brogatan. Riktigt bra ställe faktiskt så inga elakheter. Men baren är nästan grymmare. Otroligt ölsortiment har dom. Till ölen så får man alltid något specialsnacks som de bjuder på. Det är några svarta, salta, slemmiga grejer. Vete fasiken vad det är...