söndag 8 juli 2007

Helgen har bevistats på annan ort. Man måste vara samlad och utvilad inför en stor expedition! Dessutom måste man ju planera!



Det har regnat hela helgen! Vad gör man när det regnar? Jo man läser, fikar, löser korsord. Ja just ja! Jag har ju även planerat i helgen! Jag gjorde en lista över viktiga personer i livet som verkligen har påverkat mig framåt och gjort mig till den stora äventyrare och vetenskapsman som jag är.



Kenny Starfighter
Superhjältarnas superhjälte!

Tintin
Snacka om äventyr! Bläddrade under helgen igenom Tintin i Tibet samt Månen Tur och Retur del 1 och 2. Snacka om litteraturhistoria!











Bröderna Dahl och Professor Drövels hemlighet
Vetenskap, äventyr, mystik och nagelbitande spänning! Exakt allt som en bra resa ska innehålla!

Arne Weise
Som unge satt man som klistrad vid TV när Ett Med Naturen gick. Antingen pippade djuren, eller så åt dom upp varandra! Det var fantastiskt lärorikt i varje fall!

Staffan & Bengt
Sant & Sånt. Jag säger bara Sant & Sånt. Jag är övertygad om att Christer Fugelsang tittade på Sant & Sånt!




Jag hittade en bok under helgen som jag bläddrade lite i. Expedition L av den Norske författaren Erlend Loe. Bra bok! Vill ni läsa en verklig äventyrsskildring så läs den! Den understryker verkligen hur viktigt bra förberedelse är innan man går in i ett riktigt farligt äventyr. Åtminstone är det bra att ha lite pengar.


Nu ska jag lägga mig på soffan å planera lite. Jag hittade överlevnadsboken i helgen! Den måste jag sätta mig in i. Man vet ju aldrig...


//Äventyrslegenden Nisse Nilsson

1 kommentar:

Papa sa...

Nostalgisk märker jag?
Idel stolta förebilder.
Men Kenny Starfighter? Det är knappast min generations superhjälte. Det var Prof Baltazar och Kapten Zoom!