torsdag 12 juli 2007

Vilda djur

Vilda djur i naturen
Jag har nu gjort en genomgång över vilda djur ute i naturen. Det kan ju vara bra att känna till vad som finns ifall man skulle lämna bilen och gå ut och forska eller så. Eller kanske om man bara ska å ut och pinka.
Djurboken

Många märkliga djur finns det. det gäller nog att vara på sin vakt! Man kan nog få sej ett rejält nyp om man inte passar sej!
Pingvin har jag alltid velat se! Sjöelefanter har jag sett på ArneWeiseprogrammen. Märkliga djur! De ligger bara och fiser och råmar Sicket liv! Flodhäst? Kanske finns det apor där ute? Ormar finns det nog alldeles säkert! Boaormar! Kobror! Hajar kanske? Men då måste det väl finnas någon sjö också? Man ska nog ge fan i å bada!


Det här blir spännande. Men en morakniv ska nog med! Djungelolja är nog ganska bra också. Det stod märkligt nog ingenting om flodhästar eller kobror i överlevnadsboken. Ska inte flodhästar vara jättefarliga? För å inte tala om hajar och kobror. Känguru kan ju inte vara farlig!? eller tapir. Den ser ju mest dum ut.
Fredag i morgon. Snart helg med andra ord! Ett par bira nere i hamnen kanske? Där brukar man alltid stöta på några hajbeten framåt småtimmarna. Jag börjar bli rastlös av allt planerande nu. Jag ska ordna fram en kartbok i helgen och börja orientera mej om vart vi ska. Sen måste jag ju göra en riktig materiallista. Matlistan har jag ju gjort. Men man ska nog ha lite maniklar med sej på en expedition också. Forskningsutrustning, och kanske några extra folköl.
Natti natti!

1 kommentar:

Papa sa...

Man kan få sig ett nyp?
Du känner till att ordet nyp i den moderna svenskan inte betyder som "klädnypa" utan ghar en sexuell innebörd? Gör din mening rätt snuskig!!!