söndag 22 juli 2007

Jag är på rätt spår!

Jag har varit ute på en lång trip nu. Jag drog igår eftermiddag och kom hem nu tidigt under gryningstimmarna. Jag har kollat upp förterrängen och tror mej ha spåret mot Brogetorp.




Precis som för ett par dagar sedan drog jag via Gumsbacken och passade på att ta ett extrastopp vid Rusta igen. Massor av bra prylar! Pytonormsfärgade ståltermosar. Matservis med spindelmannenmotiv. Golvmoppsskaft med leopard eller zebramönster. Sågar, knivar, gummibåt, klotgrill, frysbox, godis, kattmat. Dessutom hittade jag en solcellslampa. Den måste ju vara jättebra! Då lyser den ju när det är ljust ute. Synd bara att man skulle behöva den på natten när det är mörkt??? Ficklampor hade dom också. Många! Tjocka, långa, smala och med alla olika färger. Kamouflagefärgade också. Det är ju bra!












Jag drog vidare ut och LÄMNADE STAN!!!!! Ut mot Ekebydal igen. Det är den vägen jag tror på! Plötsligt hittade jag utanför stan tecken på mänsklig närvaro. Ett Fornminne!



Sen efter ett vägkrön låg Ekebydal där. Den mystiska lilla UFO-byn. Knappt synlig.



Sen kom Bergshammar! En spökstad verkar det vara. Finns det liv här ute. Med visst obehag körde jag igenom de kalla och tysta kvarteren. Inte en människa syntes till. Inte ett liv!



Sen gällde det! Ett vägskäl! Svänga åt höger hem till Nyköping hem till sina trygga Kenny Starfighterklip eller ta den farliga vägen åt vänster. Nej! Inte en krusning till tvekan! Nu gäller det äran! Dags att köra ut på okörda vägar! Mot ovissheten. Mot äventyren! Jag körde vänster!





Åby golfbana! Här måste jag in å undersöka!




En reception. Eva. Hon blev skräckslagen av att se människor. Svår att få med på bild! Men ganska trevlig efter ett tag. Hon hade kaffe och grillkorv!



En golfspelare! Att dom vågar sej ut så här ut på vischan!


Jag drog mej senare tillbaka och stannade hastigt till vid Ekebydal. En grillkväll. Dessutom gott om öl! Jag hittade en mördarsnigel! En stor best. Jag smög mej sakta fram och lyckades ta en bild utan att han upptäckte mej. Dom är inte roliga när dom anfaller. Jag hade tanken...grillen var fortfarande varm...men vi hade annat att äta. Men skulle det bli kris i expeditionen å vet jag nu att dom finns här ute. Det gäller bara att skaffa ett vapen att jaga dom med.


Jag blev ganska trött av alla dessa upplevelser och åkte hem. Nästa gång ska jag vidare. Jag ska nu bara vila ut och ladda batterier och mod. Planera noggrannt! Nästa gång ska jag tillbaka till Åby och jag ska fortsätta där jag slutade. Vidare in i vildmarkens hjärta!

Inga kommentarer: