torsdag 19 juli 2007

Älska Sydkraft och Telia!

Jag har fått igång mitt internet! Alldeles själv. Jag är nog ett datageni. Underbart! Varför blev jag inte dataexpert? Jag hade kanske inte utfört jobben så fort kanske? Men dom hade nog blivit ganska bra!

Efter det att jag hade köpt min lilla bärbara dator med trådlös router (DET NI...HIGH TECH) så hade jag en hel kartong full med olika papper. Jag fattar inte vad man ska ha allt till. Man vågar ju inte slänga något heller. Jag lovar att där står mycket. På många olika språk dessutom! japanska är ganska vackert faktiskt. Men obegripligt. Text text text lösenord, användarnamn, krypteringsnycklar. Men men. Som van expeditionsledare måste man ju hålla huvudet kallt och lösa uppgiften. Och det gjorde jag. Till slut hittade jag koden. Den hemliga koden! På ett knögligt kvitto med ett telefonnummer på....och där fanns även koden....koden till den krypterade superhemliga databoxen! In med koden...hjärtat bultar...handsvetten rinner från handflatorna och andhämtningen blir lite pressad när man försiktigt och noggrannt för in koden för att sakta och nervöst trycka på ENTER. Sekunden känns som en evighet och plötsligt står både hjärta och lungor stilla. Men pang...där satt den! Uppdraget utfört. Han har lyckats igen! Man känner sig som den store hjälten....KENNY STARFIGHTER!

Kenny starfighter
http://www.youtube.com/watch?v=ePfrUh_jW7Q&mode=related&search=

Inga kommentarer: