torsdag 19 juli 2007

Hata Sydkraft och Telia

Hata Sydkraft och Telia

Efter Gudruns härjningar så blev en liten konsthall i Virserum i Småland rikskänt. Dom hade i bakvattnet av orkanen och de bekymmer som Smålänningarna hade startat en konstutställning som dom döpte till Hata Sydkraft och Telia. Vad jag minns så hjälpte både Telia och Sydkraft till med att höja upp den lilla konsthallen i och med att man öppet visade sitt misstycke till konsthallens val av namn på utställningen och tyckte att det var lite väl hårt uttryckt. Pressen fattade tycke för de stora jättarnas klagan och vips skrev varenda tidning i Sverige om den lilla konsthallen i Virserum. Tackar Sydkraft och Telia. Den lilla konsthallen höll ju kanske med de stora jättarna om att ordet Hata kanske var i det hårdaste laget. Men det var ju precis vad smålänningarna gjorde på den tiden. Dom hatade Sydkraft och Telia. Men dom var välvilliga och bytte namn på den lilla utställningen till Älska Sydkraft och Telia. Visst lät det plötsligt mycket finare! Men jättarna gnydde fortfarande. Pressen blev ännu gladare och skrev ännu mer.

http://www.virserumskonsthall.com/

Under ett par dagar så har mitt förbannade internettjosan inte fungerat. Jag fattar inte. Jag har köpt ett abbonemang och då ska skräpet fungera. Hata Telia Hata Telia! Jag är värdelös på allt som har med inloggningar, routrar, uppkopplingar, nerkopplingar, bredband, radband, fetband, modem, eksem och alla de där andra datafikustermerna. Det ska funka! Som en lampa! Sätt in sladden. Tryck på knappen Lys. Enkelt! Hata Telia! Datorer ska göras för vanliga människor. Inte för såna där likbleka finniga cocacoladrickande stjärtfikusar vars två största intressen är att spela dataspel och peta näsan. Hata Telia. Få mitt förbannade internet att funka! Nu! Hata Telia!

Jag har varit på expedition några dagar. Bilder kommer. En ganska nyttig expedition. Jag drog ut utanför Högbrunn där jag bor. Utanför mina vänner. Gumsbacken kom jag till. Spännande ställe. Jo jag har varit där ett par gånger tidigare. Men jag var tvungen att se mig om. Jag hittade ett par ställen som kommer att kunna vara ganska nyttiga på den riktiga expeditionen senare. MAX! Mat är alltid bra! Man vet aldrig när man får äta nästa gång. Det är nog bra att ha ätit upp sig ordentligen inför Dagen D. Den riktiga expeditionsdagen. Man ska vara mätt och utvilad! Jysk var jag inne på också. Dom hade sköna madrasser där inne. Jag provlåg flera stycken. För å inte tala om Rusta. Fatta så mycket nyttiga expeditionsprylar man kan hitta. Jag måste åka dit igen för å lista upp vad man kan tänka sig behöva. Metspö? Hink? Engångsmuggar? Grill? Kubb-spel? Badboll? Karameller? Nä, jag måste dit igen. Schysst ställe! Sen var jag inne på Willys också. Billig Dansk folköl hade dom. Gumsbacken får ju bli det första baslägret där man äter och vilar upp sig. Man köper på sig de viktigaste grejerna man behöver innan expeditionen tar fart på allvar. Ut i VILDMARKEN!

1 kommentar:

Papa sa...

Pah!
Bara för att du inte orkar läsa instruktionerna till ditt bredbandsmodem.